Birkaç hafta önce aşılama yaptığımız hastamızda tedavi başarısız oldu, gebelik oluşmadı ve derin bir hayal kırıklığı ile bana neden başarısız olduğunu sordu. Aslında tedaviye başlamadan önce her hastaya bu tedavinin başarısının yüzde 15 civarında olduğunu, yani aynı gün altı hastaya yaparsak birinin başarılı olacağını, diğer beşinin ise başarısız olacağını anlatıyorum. Ama yine de her hastada hem biz, hem de hastamız tedavi biter bitmez gebelik beklentisi içine giriyoruz. Haliyle sonuç olumsuz olunca hem kendisi üzülüyor, hem de bizi üzüntü yaşıyoruz. Eğer tedaviyi mikrochip ile yapmışsak, başarı biraz daha artıyor ve dörtte bir civarında oluyor. Ama bu da tedavi uyguladığımız çiftlerin çoğunda başarısız olacağımız gerçeğini değiştirmiyor.
Peki neden bu tedaviyi uyguluyoruz?

Bunun ilk cevabı ucuz olması. Tüp bebeğe göre daha ucuz bir tedavi. Maliyeti dörtte birinden daha az.
İkincisi, uygulamanın tüp bebeğe göre daha kolay olması. Anestezi gerektirmiyor, kadına ciddi bir işlem yapılmıyor. Erkek ise sadece sperm veriyor.

Üçüncüsü de uygulama için çok ileri seviye aletler gerektirmemesi. Bu nedenle belli seviyede aletlerin bulunmadığı, ya da tüp bebek merkezi olmayan yerlerde kolayca uygulanabiliyor

Neden başarısız oluyoruz?

En başta gelen faktör yaş. Yaş ilerledikçe tedavi başarısı düşüyor.

Hemen ardından kadındaki problemler, özellikle kanal tıkanıklığı ve yumurta kalitesindeki sorunlar geliyor.

Spermin değerlerindeki bozukluk da arttıkça tedavi başarısı düşüyor.

Ayrıca stres gebeliği ciddi derecede etkiyor.
Uygulama yapan hekimin tecrübesi de başarıdaki önemli faktörlerden birisi.

Bütün bunlara rağmen infertilite tedavisinde en önemli nokta vazgeçmemek. Tarihte vazgeçenlerin kazandığı hiç bir savaş yoktur. Ama kaybettikleri bir sürü savaş görebilirsiniz.